Lusterko duszy

Temat: do szybkiego gotowania czyli...
Zasada działania jest niby prosta ale mało kto wie tak do końca o co w tym wszystkim chodzi. Zależność jest prosta - im większe ciśnienie i temperatura - tym krótszy czas gotowania. Przez zwiększenie ciśnienia - z atmosferycznego- które towarzyszy nam podczas normalnego gotowania w zwykłych garach - do zwiększonego - w szybkowarze. Zwiększone ciśnienie powoduje że woda nie wrze w 100'C tylko w 130'C + ciśnienie = krótszy czas gotowania. A tłumacząc to z polskiego na nasze - oszczędzamy energię i nasze ciężko zarobione pieniądze. Dowcip polega na tym że każdy szybkowar ma inne parametry(pojemność w litrach, ciśnienie w hPa lub w Barach lub w atmosferach) i w związku z tym wymaga indywidualnego wyczucia przez użytkownika, W jednym szybkowarze 1kg fasoli będzie się gotował 0,5h a w drugim 45min. Ale na pewno bilans korzyści wypadnie na gotowanie w szybkowarze. Szybciej, taniej, lepiej. Jedyną niedogodnością doskwierającą gotującym w szybkowarach jest brak możliwości posmakowania potrawy i brak podglądu na żywo tego co w garze się warzy.
Źródło: suczyniec.pl/viewtopic.php?t=927



Temat: Szybkowar
ja co prawda szybkowaru jako takiego nie mam a jedynie pokrywę szybkowarową, którą zakładam na kilka różnych garnków o jednakowym obwodzie, zasada działania dokładnie taka sama
wołowinka rewelacja!!! potwierdzam, szybko i mięciuteńka

a oprócz rosołu to jeszcze nie specjalnie wychodzi fasolka do fasolki po bretońsku, ma intensywny fasolowy zapach i jest ciemna, u nas odpada, chociaż gotowanie trwa 10 min. bez namaczania
Źródło: parenting.pl/showthread.php?t=3274


Temat: jak schudnąć?
Dot.: jak schudnąć?
  Cytat:
Napisane przez dorinka30 (Wiadomość 3558040) Margolciu ja nigdy nie korzystałam z szybkowaru, możesz napisać coś więcej. Ile trwa przyrządzanie potraw?, np. mięska?,
ile kosztuje taki szybkowar moze wiecie dziewczyny?
Dorinko - parowar i szybkowar to dwa różne urządzenia.
Szybkowar to taki garnek z przyśrubowaną pokrywką, od którą dzięki podwyższeniu ciśnienia podwyższa się i temperatura, a co za tym idzie gotowanie następuje szybciej. Odbywa się to normalnie w wodzie.
Parowar zaś służy do gotowania na parze (też szybko, bo temperatura pary wodnej jest wyższa, niż wody), ale zasada działania jest inna.
Źródło: wizaz.pl/forum/showthread.php?t=166021


Temat: Termostat w Dieslu
No więc na bazie moich obserwacji i postów w niniejszym temacie, npiszę tak: Byłem kiedyś posiadaczem samochodu jak w moim podpisie Renalulta, z włoskich regionów chyba. W zasadzie daiałało wszystko poprawnie i nie było problemów. Grzanie chłodzenie - wszystko się sprawdzało, aczkolwiek różnice były widoczne. Poprostu latem np: było chłodniej w aucie, ale zimą masacra. Jak tylna szyba zachodziła lodem przy pierwszych mrozach tak do wiosny lód trzymał, nieważne coby robić.
Bazując na tych doświadczeniach, a mimo braku znajomości konstrukcji VM w różnych wersjach klimatycznych, zaryzykuje stwierdzenie, że całkiem możliwe jest to, iż samochód mógł być różnie wyposażany na różne strefy klimatyczne. Różnice mogą dotyczyć różnic w termostatcie, oraz innych elementó mających wpływ na wymianę teperatury. Przy okazji temperatura otwarcia termostatu nie jest równa temperaturz pracy silnika. Wykorzystując zjawisko "szybkowaru" silniki samochodowe korzystają z cieczy chłodzącej o temperaaturze 110 szt. C
Istotnie, jest wysoce prawdopodobne, że całość jednostki napędowej posiada błędy obliczeniowe, lub przewidziane jaest na niższe temperatury.
Diesel z zasady działania do sprawniejszej pracy potrzebuje wyższej temperatury niż silnik benzynowy. Niedogżanie silnika to głównie niższa sprawnoiść (więc niższa moc, większe spalanie).
Pomijając wyjowanie termostatów i całą posotałą zabawę, przed letnim sezonem w układzie chłodzenia należałoby sprawdzić czy poprostu wszystko działa.
szkoda by powtarzać tematów wcześniej poruszanych, ale:
- sprawdzić na chłodnicy włączniki wentylatorów. czy działają 2 stopnie.
- sprawdzić termostat czy się otwiera
- sprawdzić ogólny stopień sprawności układu chłodzenia, czy przewody są drożne itd
- czy przewody są szczelne, układ pracuje powyżej 110 st C więc ciśnienie w układzie jest wyższe, rozszczelnienie układu doprowadza że ciecz się gotuje przy 100 C (np. luźna opaska, popsuty korek itd).

Na marginesie w moim jakiś debil źle podłączył kostke przy bezpiecznikach (bezpieczniki po prawej stronie) i 2 stopień chłodzenia nie działał. Jest tylko jedna możliwość zamiany kostki ...i ktoś to zrobił
Źródło: ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=19686